Wednesday, August 25, 2010

perempuan materialistik

salah seorang manusia yang bergelar seperti tajuk diatas adalah aku.
aku mengaku.
it's better than peopleS yang tak nak mengaku dia adalah materialistik sedangkan hakikat dia tak boleh nampak segala benda yang membuatkan dia menjadi seorang yang materialistik.


perempuan materialistik adalah normal.
lelaki materialistik sangat menggelikan.


kadang-kadang aku rasa pemikiran rakyat malaysia terlalu complicated.
mungkin juga pemikiran masih di dalam lingkungan petak yang mempunyai empat bucu.
bila berfikir terus then sampai ke bucu fikiran tersekat.


bukan semua orang materialistik adalah pisau cukur.
okay mungkin aku adalah pisau cukur tapi aku hanya cukur orang-orang yang di dalam keluarga aku saja.
itu adalah normal kerana aku masih di bawah tanggungan.
alasan yang boleh diterimapakai.
mungkin.




aku tertarik dengan satu benda ni.


tekan disini




dah dengar?
aku tau apa yang anda,anda,anda dan anda sekalian akan fikir.


'ish,jahat punya perempuan! tak berhati perut!'
'materialistik punya perempuan.sumpah keji!'
'apa punya perempuan la ni.pandang harta benda,kekayaan,rupa dan pangkat.bodoh!'


perempuan tu memang kurang ajar.bahasa tak sopan langsung.tak fikir hati dan perasaan orang.
cara bercakap sumpah aku benci dengan perempuan macam tu.


lepas tu aku fikir.
dari sudut pemikiran,mungkin dia fikir untuk kebaikan dan masa depan dia jugak.


aku nak tanya soalan.sila jawab dengan jujur dan setelus hati.
elakkan memberi jawapan yang kau rasa akan menjadikan kau seorang manusia yang baik umpama malaikat.


1. kau adalah perempuan.kau belajar sampai ke peringkat degree or master.kau agak-agak nak tak kau kahwin dengan orang yang takat lulus SPM atau PMR atau tak habis sekolah pun?


2. kau adalah perempuan.kau mempunyai pangkat pegawai atau setanding dengannya.agak-agak nak tak kau kahwin dengan lelaki yang hanya bekerja sebagai salesman/cashier di pasaraya?


3. kau adalah perempuan.gaji kau sebulan beribu,ribu,ribu.agak-agak nak tak kau kahwin dengan lelaki yang hanya dapat gaji sebulan rm800.


4. kau adalah perempuan.kau diberi pilihan.
        a) lelaki yang baik tetapi pendapatan sangat tak cukup dan tiada masa depan yang selesa.
        b) lelaki yang baik tetapi pendapatan mampu menanggung keluarga dan masa depan yang selesa.


sebagai perempuan aku percaya semua nak kehidupan yang menjamin masa depan.


cinta?
zaman sekarang kalau kau hidup dengan duit rm800 sebulan untuk menampung keluarga lagi-lagi yang hidup di tengah bandar.tambah pulak kau perempuan materialistik.macam aku.
apa kau rasa?
secara jujur aku tak sanggup.




aku bukan nak pandang rendah pada orang yang bekerja salesman/cashier/penjual burger ke apa.
ini hanyalah perbandingan semata-mata.
kalau pun kau hanya belajar takat SPM tapi kau bijak berniaga atau bijak menguruskan hidup kau mampu untuk jadi lebih kaya dari orang yang ada sijil pelajaran yang tinggi-tinggi.
tu pun kalau kau bijak lah.










  

7 orang cool komen:

Najatun Khairiyah said...

people takda s, sbb dia dah plural.
alalala.

ninie said...

aku tau la.aku saje je letak bagi nak nampak macam ayat gediks sikit.tak nampak S tu aku letak huruf besar?
aigoo~~

TheBentPencil said...

di tempat aku ada sepasang kembar perempuan. umor 30 tahun lebih.

dua-dua lulusan uni. pangkat doktor. tempat kerja sama.

seorang kahwin dengan penunggang kuda. ya,penunggang kuda.

seorang lagi masih single.

mana lebih bahagia?

fikirkan.

ninie said...

mugkin dalam kisah kau ni y dah kahwin dgn penunggang kuda tu lagi bahagia.

tapi ada sesetengah orang jugak bahagia bila single.

tapi apa motif soalan ni eh?

nieta hassan said...

jawapan kpd s0alan:

1:aku akn kawen dgn dia ikhlas dr hati aku bila dia taw erti hormat fmly aku,ada pekerjaan,taw bwa diri dia,dia taw bhagiakn diri aku,dia taw jln mncari wang halal,X BANGKANG BILA AKU BG IDEA UTK MAJUKN DIRI DIA spya tjamin msa dpn aku..

2:urm..klu dia mampu tahan dgn sikap aku kaki sh0pping..klu dia mampu tnggung aku..aku on ja..jnji aku hdup ngan dia jgn susahkn hdup aku..jgn bangkang aku bila aku bg idea utk majukn diri dia..x ksh sgt pasal keja..

3:urm..klu dia x bnyk ckp aku kawen..klu dia bnyk ckp aku blah..sbb klu dia bnyk ckp msti dia x trima idea aku utk direnung2kn utk majukn diri dia..klu dia kurang bckp msti dia akn cuba trima renung2kn idea aku utk majukn diri dia..

4:aku pilih 'b'..

*yg penting bila aku bg idea utk dia cuba pk dulu sblm nk tolak idea aku bulat2..aku nk masa dpn aku tjamin..

ninie said...

reply jawapan kau pada soalan no3.

tapikan wey kalau gaji rm800 sebulan tadenye cukup nak tanggung family.sewa rumah lagi,kete,barang dapur,kalau ada anak?belum masuk shopping lagi tu.kalau 800 blanje sorang cukup la.

betul x betul x?

nieta hassan said...

yupp...betul3...!xckup la klu dia s0rg je nk tnggung 2 suma..mna cukup zaman m0den nie..aku d0k lak tgh2 bandar..
tp kn aku gaji dh beribu,ribu,ribu...gne la duet aku ckt..xde la suma duet aku hnya utk shpping..huhu...

 

Blog Template by YummyLolly.com