Wednesday, March 23, 2011

kalau nak tiru pun tak payah la copy bulat bulat kot.

Ni nak kisah pasal korean wannabe ni. Actually aku dapat tau pasal benda ni dari blog Fatin Liyana ni. Aku memang rajin baca blog dia sebab dia cantik, pandai berfesyen(aku kan pantang sikit bab bab fesyen ni) and plus dia pun pandai. Cik Fatin Liyana ni terkenal jugak sebagai fashionista blogger.

Okay, cerita pasal korean wannabe, anda anda dan anda semua pun mesti tau kan yang aku ni memang la kategori hantu puntianak jembalang toyol bagai kalau bab korea ni. Dah minat I dari kecik, nak buat macam mana. Abah cakap aku dah kena dadah korea ke, rosak dek hantu korea ke, kata-kata tu jadi macam angin lalu yang dibawa pergi hembusan bayu cewah. Merepek bagai dah. Bukan nak lawan cakap abah, tapi dah memang itu minat aku, nak buat macam mana. Tak dapek den nak nolong.

Okay, cerita pasal korean wannabe ni lagi. Dey bape banyak kali nak cerita da. Okay okay kali ni cerita betul betul. Ce cite ce cite. Cik Fatin Liyana ni ada la post pasal satu group kat indonesia ni yang dikatakan oleh ramai pihak bahawasanya mereka ini adalah korean wannabe. Lepas tu aku ushar la klip video mereka. Lepas tengok dalam hati berkata, hmm...memang korean wannabe. Geli pulak I tengok. Tapi disebabkan post Cik Fatin tadi adalah post yang positif yang kata sekurang kurangnya mereka ada effort nak menyanyi sambil menari macam tu bukan senang oh. Dalam hatiku berkata, mungkin disebabkan hallyu wave yang tersebar di merata-rata membuatkan mereka ingin mencuba. Okay lah, walaupun geli tanak la kutuk lebih lebih.

ce tengok


Oh man, muka tak cukup jambu!

Tapi kan tapi kan, sebagai fan kepada korea ni, yang I tak puas hati la kan, kalau pun nak jadi korean wannabe kan, tolong la tolong laaaaa.... jangan la tiru bulat bulat. Sebabnya kan, korea band pun ada nama smash jugak (SM*SH).


OH MAN, ni baru cukup licin!

Kalau korang tengok dua dua ni korang pun tau nak beza kan kan. Tak payah la aku cakap banyak banyak. Koman koman pun nak jadi korean wannabe, cari la nama lain ya pak.

Oh, ada satu lagi band korean wannabe. Tapi ni bukan Indonesia dan bukan lelaki. Yang ni Malaysia/Singapore mari dan band perempuan.


Masa ni I ada tengok dance competition ni. Oh, tanpa sengaja okay. Kebetulan aku kat Sg. Wang masa tu dengan member aku. Lepas tu alang alang aku ushar la sekali sebab hari sebelum tu kebetulan lagi aku ada tengok group ni kat tv9 deee..kat dihati. Group ni aku malas nak cakap banyak, biaq pi la depa nak buat apa pun kan. Tapi kan tapi kan, pada pandangan aku la kan, ni pandangan aku okay, tak sesuai la kot orang melayu pakai begitu, apa orang kata kurang manis, tak gitu? Mungkin kalau dorang nak buat style korea tapi sesuaikan sikit dengan melayu lebih elok kot. Yang pasal dia buat dance competition yang last last aku simpulkan sebagai peserta menari lebih bagus dari penganjur tu, cek hanya mampu menggelengkan kepala. Takpe la, maybe tu cara mereka nak buat promosi. Semoga semoganya mereka terus tingkatkan prestasi, kurangkan kontraversi. 

Kalau korang hebatkan, cuba teka diorang ni ala ala group korea mana? I sekali tengok I dah dapat agak sebab  group tu salah satu antara group korea yang paaaaling I minat. Ha teka cepat. Kalau betul I kasi hadiah sebuah kereta ferrari......







 dalam mimpi. hehe :)

0 orang cool komen:

 

Blog Template by YummyLolly.com