Saturday, December 25, 2010

semakin matangnya aku

10 perkara yang buat aku rasa aku makin matang.

1. Lepas bangun subuh tak tido balik dah. Matang kan kan?

2. Semakin bijak berbelanja. ????  -______-"  *angguk dengan yakin*

3. Agak bertambah kerajinan bukak buku untuk study bila lecturer cakap "next 2 weeks you have pre-midterm exam". Setiap hari bukak buku study beb, dulu masa SPM besok paper malam tu baru terhegeh hegeh nak baca. Tapi lepas habis exam tak bukak setiap hari dah.

4. Berjaya melakukan diet secara constant bila aku cakap "saya nak diet". Sebab sebelum ni cakap je aku nak diet tapi makin terlebih makan. Lepas tu bagi alasan, winter memang kena banyak makan. Nak bagi heat kat badan. Time summer pun bantai makan banyak jugak. Alasan!

5. Semakin rajin pergi SC (smart circle/usrah yang diadakan setiap minggu). Walaupun kadang kadang ponteng jugak. Tahun lepas rajin ponteng, kadang kadang pergi.

6. Hampir berjaya melakukan apa yang aku nak lakukan.

7. Tak banyak ponteng kelas macam dulu.

8. Dah tak asyik-asyik mintak duit dengan family cakap duit tak cukup padahal kau pergi berpoya-poya dengan duit yang dapat tu. Lepas tu kalau tak dapat hentak-hentak kaki dan buat ugutan/paksaan nak bunuh diri. Sangat tipu.

9. Dah tak heran dengan henfon.

10. Dah tak minat nak cover cover cun lagi padahal kalau cover pun belum tentu lagi cun.


Yelah, usia dah nak menganjak anjak ni. Kalau makin tak matang tu namanya growth hormone retarded.

Selamat meniti zaman zaman akhir remaja. -_-"

0 orang cool komen:

 

Blog Template by YummyLolly.com