Friday, June 25, 2010

mewahnya manusia yang belum lahir

kalau ikut due date yang aku dengar-dengar insya'allah awal bulan 8 ni keluar la dia.tak sabar pulak rasa nak tunggu saat tu.haha orang lain yang nak beranak aku pulak yang excited melebih-lebih.mana tak-nya first cucu beb.oh bukan cucu aku ya.saya masih muda dan teruna/dara lagi.cucu mak dan abah aku pastinya.mak cakap tengok gambar ultrasound tu bentuk muka baby macam muka aku.kalau ikut muka aku haruslah sangat comel muka baby.

disebabkan si kecik yang tak lahir lagi tu aku punya perbelanjaan bulan 6 habis masa awal bulan.terpaksa topup dengan duit belanja bulan 7.belum pun masuk bulan 7 duit belanja dah nak abis.haiii si kecik si kecik.beli souvenir untuk kau sorang je dah habis beratus.mengalahkan orang lain punya yang harga lebih kurang 30L.E je sorang.atuk dan opah kamu punya souvenir pun mak su tak belikan lagi.bertuah sungguh kamu.walau tak lahir lagi hidup dah mewah.ni baru hadiah dari mak su comel kamu ni.tak kira lagi souvenir dengan hadiah-hadiah dari mak cik-mak cik dan pak cik-pak cik kamu yang lain.

kamu sangat beruntung okay sebab dapat mak su yang sangat-sangat suka giler dekat baby.masuk kedai baby semua barang mak su rasa nak beli.boleh dikata hampir setiap minggu muka aku pergi kedai 'baby home'.sampai orang kedai tu pun dah kenal muka gadis cun/ayu/manis/comel ni.owh dan juga muka kawan aku Nashitan (bukan nama sebenar).



first baju yang mak su beli untuk baby


yang ni hadiah dari kawan mak su
auntie najatun/nashitan
(tua giler rasa panggil auntie.haha)


comel kan kasut ni kan kan


beli baju kaler lain pulak


yang ni untuk anak sepupu aku


comel giler sweater untuk baby


cari kaler pink takde.ulat pink pun jadilah


serius yang ni yang paling aku suka!
comel giler!
cari kaler pink pun takde jugak


kredit kat kedai ni.
terima kasih

ya!!! kalau boleh semua nak beli kaler pink.kata pun baby girl kan.tambah pulak aku memang suka giler kaler pink.habis semua barang baby kalau boleh nak cari pink.jangan nanti tetiba keluar baby boy pulak.terpaksa la  simpan barang tu sampai dapat adik perempuan.haha.tapi mak aku cakap tengok bentuk perut kakak aku memang nampak bentuk baby perempuan.orang-orang lama tau je nak tengok kan.mak kata kalau perut bulat je tandanya baby lelaki.kalau macam lonjong sikit baby perempuan.eh eh ke terbalik?aku pun tak pasti.tapi ada la bentuk-bentuk dia.insya'allah keluar la baby girl nanti.sebab baby girl banyak fesyen.macam-macam aku boleh gayakan nanti kat budak tu.hehe



tiba-tiba aku rasa blog aku ni dah jadi macam blog menjual barang-barang bayi.

4 orang cool komen:

yana said...

ninie, sape peknen? alang ko ke?

ninie said...

haah.hehe nanti aku jadi mak su yang betul2 'mak su'! :D

yana said...

haha..congrates la nnt dpt jd mak su ninie yg gedix!! ;P

ninie said...

mak su ninie yang vouge!! haha

 

Blog Template by YummyLolly.com