Saturday, May 15, 2010

adamaya 2?????

agak-agak perlu ke adamaya siri ke-2???
tak perlu kot....

itu adalah pandangan aku.mesti korang semua marah-marah dan cakap aku tak patut.drama adamaya sangat best.patut kena buat adamaya2.ya memang drama adamaya SANGAT BEST! aku adalah kipas susah mati drama nan satu nih.tapi pada pandangan aku tak perlu kot nak buat adamaya2.

1. kalau nak buat adamaya2 nak cerita tentang ape????
nak cerita tentang kehidupan diorang yang sentiasa je bahagia.sentiase je seronok.tak best la macam tu.macam tade motif je nak buat cerita.

2. nak buat adam pulak yang curang????
musnah la title dia sebagai suami yang bertanggungjawab,penyayang.yang menjaga amanah untuk jaga family die dengan baik.tak boleh tak boleh...aku tak setuju!

3. nak buat cerita maya curang lagi sekali???
dengan sape??dani???dani kan dah gila.takan nak buat maya curang dengan orang baru pulak.orang yang dia tak kenal.kalau dengan dani dulu logik la jugak sebab dani kekasih dia masa kat universiti dulu.ni kalau tetibe nak buat maya curang dengan orang lain nampak sangat maya tu bukan isteri mithali.tiada istilah keliru lagi disitu.

4. nak buat kisah tentang si amaani comel???
kisah tentang ape??sekolah dia???perangai dia yang comel???argghhhh sungguh bosan kalau cerita macam tu.takde perkembangan,permasalahan dan klimaks.

5. nak buat kisah salah seorang dari ahli keluarga diorang mati???
sape yang akan mati???adam??maya??amaani???sebab ape??sakit???kalau nak kena maki dengan semua orang buat la cerita macam tu.

6. nak buat kisah tentang shahrom,sara,mika,jasmin atau lisa????
jangan guna tajuk ADAMAYA la kalau macam tu.

so aku rasa elok lah kalau drama adamaya tu tamat setakat ni je.bukan ape.nanti kalau buat banyak-banyak siri takut jalan cerita bertambah melalut-lalut merepek-repek bagai.dah banyak contoh drama-drama melayu macam tu.asal mendapat sambutan je nak buat siri ke-2 la siri ke-3 la.pastu cerita dah jadi macam ape tah.contoh terdekat macam drama spaQ.masa mula-mula aku agak suka dengan drama tu.bila dah masuk spaQ2 cerita dah start merepek ape kebende tah.makin menyampah pulak aku dengan cerita tu.last-last aku memang tak suka dengan drama spaQ.

kalau nak jugak buat cerita mungkin boleh menggunakan pelakon yang sama tetapi jalan cerita yang berbeza.tajuk pun haruslah lain.aku rasa tak perlu la adamaya nak dipanjang-panjangkan lagi.bukan best pun kalau cerita panjang-panjang sangat nih.nanti mula la cerita-cerita yang melalut-lalut.biar jela drama adamaya ni tersemat kat hati semua sebagai sebuah drama yang sangat best.


aku nak laki macam adam!
kacak sweet bertanggungjawab dan cool!!!
HEHE... (^_^)v

5 orang cool komen:

Najatun Khairiyah said...

adam aku punyaaaaaaaaaa!

Akmar said...

laa...biar la ade adamaya 2..
cite tentang perkembangan kehidupan adam family...
tentang maya,adam,amani..
kwm2 diorang..
n takkan la dani tu pergi ke sungai tu camtu je..
ape la..
mestila nk tau ape jadi kt dani..
boleh2..
hope ade adamaya 2..

ninie said...

ishhhh
mmg la nk tau perkembangan.tapi perkembangan ape???
seperti yang telah dinyatakan di atas takan nak buat bahagia je sentiase.borink la nnt.kalau cerita patut ade masalah.baru best.
dani tu da sah2 la gile.takan nak ckp maya suke balik kat dani.mcm tu tak insaf lagi la pulak.pastu balik2 cite bende y same je.tak ke boring nnt.
xboleh2..
nnt kang kite menyampah pulak kat cite adamaya.rasenye takat ni da cukup best dah.
adamaya2 tak perlu...

eh terpanjang pulak bebel.HAHA :P

Akmar said...

laaa..mane la tau...
die da sihat...
cume kali ni watak die lebeh extreme..
cm cite asmaradana...
bru mencabar...

ninie said...

ala..
abes tu nak ulang masalah yang same je ke???
tak best la mcm tu.

baik jgn sambung.nanti tak pasal2 kite jadi x suke ngn adamaya kang.da la kipas susah mati nih!
hehe :P

 

Blog Template by YummyLolly.com