Monday, May 24, 2010

Feveret #01

KOREA.ya! aku merupakan peminat no1 dan kipas yang sangat susah mati terhadap korea.terutama drama korea.aku start jatuh cinta dengan drama korea ni masa mula-mula tengok drama 'winter sonata'.aku ingat lagi.winter sonata adalah drama korea pertama yang ditayangkan kat malaysia.sebelum korea aku minat dengan cerita cina.dulu pagi petang siang malam aku asyik mengadap korea ngan cina je kat depan tv.aku memang giler tv.


kalau nak tinggalkan aku kat pulau tak berpenghuni kasi je tv dengan siaran tv sekali lah.tape aku boleh hidup.

haa tu lah ayat aku dari dulu kalau bercakap pasal tv.cerita cina atau korea pasti.sampai mak aku tension dan berkata

kau ni ninie pagi petang siang malam cina korea cina korea.pegi pindah umah cina umah korea lah! jadi anak cina! 


haha dasyat kan mak aku.ade ke suruh aku pindah umah cina.
bapak aku pulak cakap

kau tengok cerita korea tu bukannya kau boleh cakap bahasa dia.baik la kau pegi belajar.masuk la jugak ilmu tu kat dalam kepala.

eh sape cakap ninie tak tau bahasa korea.tau jugak la sikit-sikit.

tapi tulah.dah memang aku suka citer-citer diorang nak buat macam mana kan.tapi drama korea la yang paling bagi pengaruh besar kat aku.sampaikan dulu aku pegi beli gambar-gambar artis korea yang sekeping harga rm1.kalau aku beli 10keping tak ke dah rm10.bile dah besar baru aku sedar bodohnya aku.bukan boleh buat ape pun dengan gambar tu.lain la kalau aku ade sekali dalam gambar tu.boleh jugak berlagak.

dari aku darjah lima sampailah sekarang umur aku dah 20tahun.feveret aku ni memang tak pernah berubah.kau tanya je cerita korea ape yang pernah keluar kat tv yang aku tak tau.sume aku tau.antara tengok dan tidak je(yelah aku duduk asrama dari form1 sampai la ke matrik.sekarang pulak dah jauh dari malaysia.memang susah la nak tengok tv).tapi sejak aku dah agak celik IT ni dah tayah tengok kat tv dah.kemudahan mendownload dan youtube haruslah digunakan sebaik mungkin.

drama yang paling paling paling(sejuta kali) aku suka mestilah FULL HOUSE! aja aja fighting!! haha cerita ni memang terbaik! mase mula-mula aku beli cd full house dalam mase setengah bulan aku dah khatam 3kali.cube kau tanya aku dalam mase setengah bulan bape kali aku khatam Quran.okay aku tau korang dah tau jawapannya.

drama korea terbaik!
 tengok berpuluh kali pun stil tak kering gusi

drama korea ni aku suke giler sebab cerita-cerita die banyak yang sweet,kiut dan sweet.disebabkan pengaruh korea jugak impian aku nak honeymoon kat korea.mesti best! haha. korea..anaemasayo..saranghaeyo.. <33  :D

*keliru aku ni sebenarnye nak citer pasal korea ke pasal tv???

2 orang cool komen:

Anonymous said...

ni la yg payah bile da celik IT hc ninie ni..haha

ninie said...

haha tau tape.mengadap laptop jela aku setiap hari.huhu

 

Blog Template by YummyLolly.com