Friday, July 9, 2010

entri emo

aku nak menceritakan tentang orang-orang yang kadang-kadang/selalu tak sedar diri.Facebook aku kadang-kadang/selalu mendapat update status dengan contoh-contoh petikan yang macam

 Jebon kamu adalah lelaki yang paling saya sayang dalam hidup saya.love u always Jebon

tanpa mu Jebon tak bermakna hidup saya.rindu kat awak Jebon

setiap saat saya teringat kat awak.bila kita nak jumpa Jebon.i miss u!

dan lain-lain.malas aku nak tulis banyak-banyak.

'kamu adalah lelaki yang paling saya sayang dalam hidup saya.'
hellooooo kau dah takda bapak ke nak sayang?andaikata bapak kau dah meninggal pun sepatutnya still kau kena sayang kat dia kan.sebab tanpa dia siapalah kau.lain la kalau si Jebon tu husband kau memang la dia lelaki yang patut kau paling sayang dalam hidup sebab syurga isteri di bawah telapak kaki suami.
ke bapak kau perempuan?

ayat yang patut kau tulis kalaulah memang kau sayang si jebon tu:
kamu adalah ANTARA lelaki yang paling saya sayang dalam hidup saya.

oh ya.kalau lelaki yang tulis
kau adalah wanita yang paling aku sayang dalam hidup aku
memang nak mintak kaki la daripada aku.sepatutnya orang yang patut kau paling sayang adalah mak kau walaupun kau dah berkahwin sebab tiada istilah syurga suami di bawah telapak kaki isteri.lelaki still memegang istilah syurga anak dibawah telapak kaki ibu.


'tanpamu tak bermakna hidup saya'
kau akan matikah kalau si Jebon kau tu takda?kalau Jebon tu takda lepas tu kau rupa dah macam mayat hidup memang aku tabik spring bergetar-getar la kat kau.tapi dulu sebelum kau couple dengan si Jebon tu kau couple dengan si Samad tu pun kau cakap benda yang sama jugak.eh boleh pulak hidup kau bermakna dua kali.hebat lah kau.

ayat yang patut kau tulis kalau lah dia memang bermakna dalam hidup kau:
hidup saya BERTAMBAH bermakna dengan awak.


'setiap saat saya teringat kat awak'
kalau macam ni la fikiran kau aku rasa kau patut kahwin jela.daripada fikiran kau SETIAP SAAT teringat kat mamat kau tu kan.sampai takda saat untuk kau ingat hal lain.tuhan?family?study?kehidupan seharian?takda saat yang kau tinggal untuk fikir hal-hal tu semua.

ayat yang patut kau tulis kalau kau memang selalu ingat kat dia:
saya SELALU ingat kat awak.


dan yang paling aku menyampah sekali kalau ada orang yang setiap kali update status mesti pasal cinta-cinta manusia.dah macam takda benda lain yang berlaku dalam hidup kau.kalau ada updater status macam tu memang sangat annoying.

aku selalu perasan yang buat status-status annoying ni majoritinya adalah perempuan.kenapakah?aku sebagai perempuan kadang-kadang rasa segan dengan kaum sejenis aku ni.okay kalau dia buat status-status macam tu dan berbalas seperti pakwe dia pun selalu buat status-status annoying tu tak kisah la.nampak sangat la diorang ni memang pasangan yang sama-sama annoying.tapi sangat sadis kalau si perempuan je yang annoying buat status-status annoying berulang kali tapi tak mendapat balasan pun dari sang kekasih.malu sungguh.

nak buat status untuk tunjuk kasih sayang dan cinta kau boleh.tapi jangan lah setiap status yang kau update dan dalam satu hari berkali-kali kau update status pasal cinta kau je.annoying lah!






p/s
ni mungkin entri jeles sebab aku takda pakwe.haha



dan Jebon dan Samad bukan nama sebenar.






6 orang cool komen:

sha said...

aku tersabgat la stuju!!!

ninie said...

apa yang kau setuju?

sha said...

setuju la pe yg ko tls dlm post ko ni ha...~~

ninie said...

kau setuju sebab kau pun ada perasaan jeles sebab takda pakwe.hahaha

sha said...

kalo aku de pkwe pun aku xpost status cm2 la...
memalukan...~~

ninie said...

betul3~
annoying kan kan.
sekali sekala takpe la.

 

Blog Template by YummyLolly.com