Friday, July 30, 2010

suka suki aku

bahagia??
pasti.
segala apa yang aku nak makan dapat.walaupun kadang-kadang terlambat sikit pun tak mengapa-lah.ya perkara  yang aku suka bila dapat balik adalah makan.malaysia jugak tempat makan yang best.macam-macam jenis makanan ada.bangsa berbilang kaum.satu kelebihan kepada malaysia.kaum yang tidak termasuk dalam senarai malaysia pun makanan diorang still boleh dapat kat malaysia.western food,makanan jepun,korea,arab semua ada.salah satu kelebihan jugak bila orang malaysia suka meniru.perbuatan meniru bukan-lah semuanya negatif.masih ada positifnya.

gemuk?
peduli apa aku.aku suka makan.aku punya pasal la.



shopping.
ada tesco,JJ,giant,carrefour,mid,TS,sg wang,alamanda,BB,pavi.kau ingat kat sana senang aku nak cari tempat macam ni?

bila balik malaysia aku suka pergi tesco dan JJ dengan family sebab nanti aku ambik je barang masuk dalam troli.nanti kat kaunter bil sampai beratus-ratus koman-koman pun mak membebel je.aku tunjuk la senyuman manis aku.tak payah keluar duit dari dompet sendiri.bahagia.



lagi perkara yang bahagia bila di malaysia adalah hujan.aku suka hujan.berapa lama dah aku tak jumpa hujan.panas memanjang.sakit kepala.bila aku balik aku jumpa hujan.nyaman sungguh.

aku bahagia.



cantik.
ya malaysia cantik.kita patut bangga dengan kecantikan malaysia.dah lama aku tak nampak tempat cantik macam malaysia.

aku suka sebab aku nampak pokok hijau.tak banyak warna coklat kat malaysia.



naik kereta dengan aman.
tak banyak hon macam kat negara E.kalau jam pun masih didalam barisan.kereta pun tak terhenjut-henjut.ada aircond.aku suka.



aku tak tulis keluarga adalah perkara yang aku suka bila kat malaysia?
tak payah tulis pun takpe sebab semua orang pun tahu keluarga adalah perkara yang paling membahagiakan bila pulang ke malaysia.

2 orang cool komen:

nieta hassan said...

hahaha...gilerrr...
beza si0t...
2 la...bsyukurlah kte nie rakyat m'sia...
:-)

ninie said...

huhu bersyukur2
tapi aku selalu berangan nak menetap kat korea ke,london ke.
macam mana tu?
hehe

 

Blog Template by YummyLolly.com