Wednesday, July 21, 2010

penantian sia-sia?

Sedar tak sedar dah dekat sebulan aku duduk negara E tanpa pergi ke kelas seperti pelajar-pelajar universiti yang lain.bukan kerana aku malas.tapi sebab aku dah habis peperiksaan tahun pertama ye.jangan mudah berprasangka.aku manusia baik.jarang ponteng kelas.tipu atau tidak aku jawab 'no comment'.


Aktiviti berfaedah selama sebulan menggoyangkan kaki di rumah hampir 75% aku menelaah drama-drama korea di pasaran.sama ada drama baru atau lama semua aku study.rajin kan aku.memang tiada manusia lain yang serajin aku dalam bab ni.seandainya ada peperiksaan berkaitan drama korea aku pasti dan yakin aku akan lulus dengan cemerlang dengan mendapat anugerah dekan dan membawa pulang segulung ijazah dan dengan bangganya tunjuk kepada kedua ibubapa lantas akan menerima hadiah free kick dari mereka.untuk menyedarkan aku bahawa semua itu tidak mungkin dan tidak akan pernah berlaku.


Disebabkan terlalu khusyuk menelaah drama korea barang satu apa pun aku tak kemas lagi.sekali pandang macam orang yang tak teringin nak balik.pandangan tu memang tersangat la menipu.kena dua kali pandang baru nampak wajah sebenar.rasa nak balik tu teramat sangat sampai tanak kemas barang dah sebab nak balik dengan mudah yakni siap-siap pakai baju,pakai jam yang dah mati sebab tau dah nak balik Malaysia untuk beli jam baru,ambil laptop,ambil handbag,pakai kasut then terus balik.terasa sangat cool.


Yang paling aku kesal dan menyesal sekali dekat sebulan aku tunggu result final tak keluar-keluar lagi.dah la besok,oh maksud aku harini adalah peluang terakhir pergi embassy untuk translate result.sebab isnin minggu depan aku dah kena bergerak ke Cairo untuk pergi ke Luxor dan hooray hooray! welcome back to Malaysia! tik tik tok daisypath aku tertulis 6 hari je lagi tinggal.okay berbalik kepada cerita.embassy bukak untuk translate result hanya pada hari isnin dan rabu.apa kes.adakah penantian aku selama ni hanya sia-sia.kalau aku tau baik aku beli tiket balik awal.mesti aku dah bergembira berguling-guling atas padang Dataran Merdeka.okay tipu.


Apa-apa pun sama-sama doakan aku dan kawan-kawan aku lulus cemerlang dalam exam kali ni ye.terima kasih. :)

0 orang cool komen:

 

Blog Template by YummyLolly.com